Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!



Szécsényi programok
- 2010.05.20.

Látogasson el Szécsény város honlapjára ahol többek között megnézheti a Szécsény TV felvételét 2010.május 1-én készített III. Szlovák - Magyar Vasutas Napokról.



Hoxa 120x240

Látogasson el a Modellezés lap.hu -minden ami modellezés oldalra


Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub


Fuvarozás, költöztetés Penett Kft Erdőkertes

Meteorológia Pártai Luciával


Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház



Custom Myspace Clock







Büszkék vagyunk arra, hogy az ország legnagyobb H0 modul
rendszerével várjuk Önöket kiállításainkon. 2013-ban 2 db új modult építettünk. A székesfehérvári irányítótornyot és a nagymartoni viaduktot. A korábbi évek tapasztalataira támaszkodva 2014-es évben ismét komoly hangsúlyt fektetünk arra, hogy moduljaink látványosak és jó minőségűek legyenek. Így készül a püspökladányi fűtőház és bányavasúti modul. Továbbá Veresegyház Város Önkormányzata, a Váci Mihály Művelődési Ház és a Flexmodell támogatásával valamint az alábbi cégek termékeivel a régi ív modulok is megújulnak: Viessmann ,
Silhouetette, MBR, Kobza, Modelscene, Polák, Mininatur, Picó, Pecó,
Roko, Faller.

Reméljük, hogy felkeltettük az érdeklődésüket és 2015-ben is ellátogatnak kiállításainkra.





Kiállításaink tervezett időpontjai és helyszínei a következők:

2015. évi első kiállításunk Szolnokon az ABA-NOVÁK AGORA Kulturális Központban lesz

2015. március 13-15.






Majd Dunakeszire megyünk a József Attila Művelődési Központba. Az időpont még ismeretlen




Veresegyházon a megszokott helyen a Mézesvölgyi Általános Iskolában állítunk ki.

2015. június 26-28.



.Keressen bennünket a Facebookon is!




Klubunk a 15. éves jubileum alkalmából Polgármesteri elismerésben részesült.




A Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub

tagfelvételt hírdet

16 -50 év közötti modellező vasútbarátok részére.


Előny a jó kézügyesség, teherbíró képesség, elektromosságban való jártasság.

Jelentkezni lehet a következő email címen: baranyaimodell@citromail.hu

Bővebb információ: 06 30 324 16 03 mobilon Gombos István klubvezetőnél

Belépési nyilatkozat innen letölthető, melyet a megbeszélt időpontban tartandó összejövetelre, kitöltve, hozzon magával.





Nagyvasúti Vontatójármű bemutatót rendezett a

MÁV hatvani vontatási telep

Közreműködésével a veresegyházi Baranyai János

Vasútbarát és Modellező Klub valamint

a szegedi VTA Vasútmodellező Baráti Kör

a Pupos (M40-es) 50. évfordulója alkalmából

Hatvanban a fűtőháznál


2013. október 19-én 9 - 16 óráig.

Belépés díjtalan volt!


Támogatók:MÁV Zrt, MÁV Trakció, MÁV Start, MÁV Gépészet,
Vasutas Magazin Indóház Magazin, Veresegyház
Város Önkormányzata, Veresi Krónika, Hanka Média
Váci Mihály Művelődési Ház, Rolling Cars

Vasútmodell bemutató: Balatonfenyves állomás 1861-1952 közötti
korszak

Jármű bemutató: M 408 201, 224, 235


Fotó: Gombos István 2013.09.27. Hatvan








A Csörgő 40. évfordulóján megemlékeztünk a Pupos 50. évfordulójáról is. A fenti emlékmatricát helyeztük el a mozdonyon.



2013. augusztus 3-án Székesfehérváron rendezett II. Csörgőnap programja a következő volt:



10 órakor Gombos István üdvözölte a megjelent vendégeket és érdeklődőket

10,05 órakor a „40 éves M41-es dízelmozdonya” címmel Tóth László tartott megemlékezést

10,10-kor a 2143-as dízelmozdony új pályaszám táblájának avatása volt, melyet Stánitz János járműmenedzsment vezető úr leplezett le.

10,15-kor „ 50 éves a MÁV M40-es dízelmozdonya” címmel Lőcsei Dezső tartott megemlékezést

10,30-tól a kiállított mozdonyokat lehetett megtekinteni.

Emléklap, bélyeg, képeslapok, DVD csörgőről, emlékbélyegzés volt.

16 órakor véget ért a II. Csörgőnap.



A rendkívül meleg időre való tekintettel a MÁV ingyen ásványvizet osztott a rendezvényen.!


Találkozunk legközelebb 2023-ban a Csörgő 50. évfordulóján tartandó III. Csörgőnapon!




Gombos István
főszervező











Székesfehérvári Fűtőház rövid története

Székesfehérvár környéki vasútvonalak kialakulása.

Székesfehérvár-Újszőny (Ma Komárom) vasútvonalon 1860. június 1-én indult
meg a forgalom. Buda-Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal megnyitása
1861. április 1-én történt meg. Székesfehérvár-Veszprém vasútvonal megnyi-
tása 1872. augusztus 9-én volt. Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vasútvonalat
1896. október 1-én adták át. Sárbogárd-Székesfehérvár vasútvonal megnyitása
1897. június 22-én történt meg. Bicske-Székesfehérvár vasútvonalon 1898. november
22-én indult meg a forgalom. Azóta már megszünt. Börgönd-Szabad-
battyán-Tapolca vasútvonal megnyitása 1909. július 11-én volt.
A felsorolás csak Székesfehérvár állomást közvetlenül érintő vasútvonalakat
tartalmazza.
1861-ben az állomásról készült helyszínrajzon is rajta van a kőrfűtőház a maga
24 állásos javító csarnokával jelentős szerepet töltött be.
A jelenlegi Déli Vasút Fűtőháza volt, amely 1932. július 1-én került a MÁV
tulajdonába. A másik fűtőház a Magyar Nyugati Vasúttársaság tulajdona volt,
(DSA) mely a kerti vágányok helyén volt található, de a II. Világháború alatt el-
pusztult. A háború befejeztével azonnal elkezdődött az újjáépítés, ami 1946-ra
fejeződött be. A világháborút megelőzően csak gőzmozdonyok voltak állo-
másítva Fehérvárra. 275, 302, 324, 326, 330, 375, 377, 403, 411, 424.
Székesfehérváron az utolsó gőzmozdony a 424, 366 psz. 1984. augusztus másodi-
kán történt selejtezésével véget ért a gőzmozdonyok pályafutása.
Az első dízelmozdony 1966. 03.24-én érkezett Fehérvárra, melynek pályaszáma
M44-053 volt. 1967-es esztendő végén megkezdődött az M40 és M62-es járművek
állomásítása. A gőzmozdony korszaknak azonban csak 1977. március végén a 424-
298 psz. gőzmozdony elállomásításával lett vége. A Ganz-.Mávagtól az első
M41-es dízelmozdony 1978. 06.30-án érkezett meg, melynek pályaszáma M41-2138
volt. Villanymozdonyok az 1987.december 19-én Bp.Kelenföld-Székesfehérvár-
Szabadbattyán vonalszakaszon a villamosvontatás felvételével érkeztek meg.
Az első villamosmozdonyok között érkezett többek mellett a V43-1175,1176,1237,
és 7 db V46. 2000.június 1-től a Celldömölk-Székesfehérvár vasútvonal is villamo-
sítva lett. 1992-ben jelentek meg a Bz motorkocsik. A képen látható DV 109 sorozatú
109,109 psz. gőzmozdony Floridsdorfban készült 213 típusú 1917-ben készült 2435
gyártási számon. 1932-ben mikor a MÁV átvette a Budapest-Nagykanizsa vonalat
302,610 pályaszáma lett a képen látható mozdonynak. 1975.07.01.- 1995.11.01.-ig
Gárdonyban szobormozdony volt. Majd a MÁV 125. évfordulójára felújították és azóta
a Vasúttörténeti Parkban működik tovább mint 109,109. psz. gőzmozdony.







Déli Vasút rövid története

1859-ben több vasúttársaság összevonásával jött létre a cs.kir.szab Déli Vaspálya Társaság később Déli vasút néven megalakított társaság, vonalhossza már 3133 km volt. Ebből 1396 km-en már közlekedtek a vonatok. 1105 km építés és 632 km tervezés alatt volt. Az új társaság megalakulásakor Desgrange gépészeti igazgató 376 db gőzmozdonya 32 típusból állt és rendkívül színes képet mutatott. A mozdonyok többségét már a Déli Vasutat alkotó korábbi önálló vasúttársaságok szerezték be és helyezték üzembe. Például Bécs-Gloggnitzi Vasút, Déli Államvasút, Ferenc József császár Keleti vasút, Tiroli Vasút. A Keleti vasúttársaság önálló létének 1857.02.14. és 1858.11.10. közötti időben általa megrendelt mozdonyokból csak 6 db került üzembe.
Az összes többi mozdonyt a gyártók a Déli Vasútnak szállították. A Déli Vasút magyar vonalainak megnyitására 1860-1868 között került sor. Egymás után adták át a forgalomnak Székesfehérvár-Újszőny, Pragerhaf-Nagykanizsa, Nagykanizsa-Buda, Sopron-Nagykanizsa és Murakeresztúr-Barcs vonalakat s ezzel megteremtették a Dunántúli vasúti hálózatának gerincét, összeköttetést létesítve egyrészt Budapesttel, másrészt Ausztriával és az 1873.06.23-án megnyitott új vonalszakasz révén Fiumével, amely akkor az egyetlen magyar tengeri kikötő volt. A Déli Vasút magyar hálózatának hossza szárnyvonalakkal együtt 1885 végére 760 km-re növekedett. Az első világháború után a Déli vasút hálózata 4 állam /Ausztria, Magyarország, Jugoszlávia, Olaszország/ területére került. 1923.03.29. Rómában létrejött a végleges rendezés. A Társaság új neve
Duna-Száva-Adria Vasúttársaság lett 1932-ig. 1932-től MÁV kezelésébe került.
Balartonfenyves mint Máriatelep létezett 1896-1914-ig. Ney Ákos miniszteri tanácsos a D.S.A. igazgatója építész mérnök tervei alapján fejlesztési programot hajtott végre. Elsősorban a pályát, az állomásokat és a biztosító berendezéseket korszerűsítette. Többek között Máriatelepet később Balatonfenyves állomást az akkor divatos újbarokk stílusba. Részünkről azért fontos mert Dr. Károly Imre kedvenc pihenőhelye volt. Ennek állítunk méltó emléket azzal, hogy megépítettük Balatonfenyves állomást 1:87-es méretben az 1953 évi állapotnak megfelelően. Az Ő általa saját kezűleg készített modellek közlekednek rajta. Sajnos az eredeti állomás épületet a 70-es években lebontották és csak képeslapokon és fotókon maradt meg az utókor számára.